Żywa dyskusja w mediach nt. prawa do reklamy dla Cydru

Polska Rada Winiarstwa podjęła w ostatnim czasie działania zmierzające do zwrócenia uwagi na nierówne traktowanie piwa i niskoprocentowych alkoholi winiarskich w prawie do reklamy. Na pierwszy plan wysunęła się tu przede wszystkim nowa kategoria produktowa – Cydry. Liczne media podjęły temat uznając go za istotny. Zainteresowanie tą kwestią wykazali dziennikarze ekonomiczni, jak również ci, którzy zajmujący się zagadnieniami z pogranicza marketingu i kultury. Konsekwencją tego było ukazanie się licznych i różnorodnych publikacji. Do najistotniejszych zaliczyć można min:

  • Wywiad z prawnikiem Polskiej Rady Winiarstwa Panem Jerzym Kwaśniewskim w Programie I Polskiego Radia (aspekty prawne).
  • Publikacja pt. „Producenci cydru nadal walczą” w dzienniku „Puls Biznesu”
  • Artykuł pt. „Cydr walczy o prawo do reklamy” opublikowany na serwisie internetowym: rzeczpospolita.pl
  • Wywiad z Panią Elżbietą Pawłowską Dyrektor Biura Polskiej Rady Winiarstwa pt. „Branża cydrów się rozkręca. Producenci chcą zniesienia zakazu reklamy” opublikowany w serwisach: gazeta.pl, wyborcza.biz,gazeta.pl/pieniądze.
  • Artykuł pt. „Cydr chce do telewizji” opublikowany w najpoczytniejszym tytule marketingowym – „Media i Marketing Polska”.
  • Artykuły opublikowane w prasie branżowej: „Rynki Alkoholowe”, „Restauracja”, „Nowości Gastronomiczne”.