Regulamin konkursu „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów”
§ 1. Postanowienia Wstępne
- Organizatorem konkursu „Złoty medal PRW – wybór konsumentów” jest Polska Rada Winiarstwa, jednostka organizacyjna w ramach Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21 oraz REGON 000671591 („Organizator”).
- Za organizację konkursu, w szczególności za obsługę techniczną i organizacyjną, odpowiedzialna jest Kuźnia PR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grójeckiej 194/ 88 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000235348, posługująca się numerem NIP 951-214-81-18 oraz REGON 140163630 („Agencja”)
- Konkurs organizowany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Celem konkursu jest wyłonienie produktów, które zostaną uhonorowane znakiem „Złotego Medalu PRW – wybór konsumentów”.
- Konkurs jest organizowany w czterech kategoriach:
- Food&Wine.
- Długie Zimowe Wieczory.
- Letnie Garden Party.
- Świętujemy! (sylwester, urodziny, imieniny).
- Regulamin dostępny jest w siedzibie organizatora, Agencji oraz na stronie www.prw.sitspoz.pl.
- Konkurs trwa przez okres jednego miesiąca, od dnia 23.04.2014 r. do dnia 23.05.2014 r.
§ 2. Zasady i przebieg konkursu
- Uczestnikiem konkursu może być pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Biorąc udział w Konkursie każdy Uczestnik deklaruje ukończenie 18 roku życia.
- Uczestnikiem nie może być pracownik lub współpracownik Organizatora, Agencji, podmiotów będących członkami Polskiej Rady Winiarstwa, ani innych podmiotów uczestniczących w organizacji lub prowadzeniu konkursu.
- Przystąpienie do konkursu (zgłoszenie uczestnictwa) następuje poprzez łączne wypełnienie następujących warunków:
a) wypełnienie formularza konkursowego online umieszczonego na stronie www.prw.sitspoz.pl (oddanie głosu na jeden (1) produkt winiarski w każdej z kategorii poprzez zaznaczenie aktywnego okienka w formularzu przy zdjęciu i opisie produktu, na który głos zostaje oddany),
b) utworzenie kreatywnego hasła promującego Polską Radę Winiarstwa o długości maksymalnie sześciu (6) słów. Hasło musi zawierać słowo wino (wyraz można użyć w formie odmienionej).
Użycie w haśle promocyjnym nazwy Polska Rada Winiarstwa (PRW) będzie liczone jako jedno słowo.
- Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne ze złożeniem przez Uczestnika oświadczenia o:
- spełnieniu warunków uczestnictwa określonych w §2 ust. 1 powyżej,
- zapoznaniu się i akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu,
- wyrażeniu zgody na publikacje informacji o wzięciu przez niego udziału oraz o ewentualnym zwycięstwie w konkursie,
- zgodzie na otrzymywanie przez Uczestnika od Organizatora i Agencji korespondencji elektronicznej na wskazany w formularzu adres e-mail.
- Jeden Uczestnik może tylko raz wziąć udział w Konkursie.
- Organizator może odmówić przyjęcia zgłoszenia uczestnictwa lub wykluczyć z uczestnictwa w konkursie osobę, której wypowiedzi lub zachowania godzą w dobre obyczaje, dobre imię Organizatora, członków Polskiej Rady Winiarstwa lub osób trzecich, zawierają treści wulgarne lub godzące w powszechnie przyjęte dobra lub normy, albo które sprzeciwiają się warunkom niniejszego Regulaminu lub przepisom prawa.
- Organizator nie rozpatruje zgłoszeń uczestnictwa, które nie zostały odnotowane w systemie informatycznym z przyczyn niezależnych od Organizatora.
- Oceny odpowiedzi na pytanie konkursowe dokona komisja konkursowa, w skład której wchodzą członkowie Polskiej Rady Winiarstwa i osoby wskazane przez Organizatora.
- Spośród nadesłanych haseł promocyjnych, komisja konkursowa wybierze jedenastu (11) laureatów, którzy dostarczyli najbardziej oryginalne i kreatywne hasło promocyjne, i przyzna jedną (1) nagrodę główną i dziesięć (10) nagrody pocieszenia.
- Publikacja wyników konkursu nastąpi na stronie www.prw.sitspoz.pl do dnia 06.06.2014 r. Każdy zwycięzca zostaje poinformowany o wyniku Konkursu wiadomością wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu konkursowym oraz telefonicznie, na podany w formularzu konkursowym numer telefonu, przy czym zostaną przeprowadzone nie więcej niż trzy próby połączenia telefonicznego oraz nie więcej niż trzy próby wysłania wiadomości e-mail.
- Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu Konkursu powinny być dostarczone Agencji lub Organizatorowi w terminie 2 dni kalendarzowych od daty opublikowania wyników Konkursu, poprzez doręczenie na adres elektroniczny: prw@sitspoz.pl Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 2 dni kalendarzowych od daty ich prawidłowego złożenia. Reklamacje doręczone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Nagrody dla zwycięzców Konkursu zostaną przesyłane za pomocą wysyłki kurierskiej na wskazany przez Uczestnika adres korespondencyjny. Uczestnik wyraża zgodę na podanie kurierowi adresu korespondencyjnego oraz numeru telefonu kontaktowego podanych w formularzu konkursowym.
- Nagrodami będą zestawy produktów członków Polskiej Rady Winiarstwa:
a) nagroda główna – jeden (1) zestaw trzydziestu sześciu (36) produktów winiarskich zapakowanych w skrzynki na wino oraz świadczenie dodatkowe, o którym mowa w ust. 14 poniżej.
b) nagrody pocieszenia – dziesięć (10) zestawów, po sześć (6) produktów winiarskich każdy zapakowane w skrzynki na wino.
- Do nagrody głównej, o której mowa w § 2 ust. 13 lit. a) uczestnik otrzymuje dodatkową nagrodę pieniężną w wysokości 11,11% wartości tej nagrody. Przychód uzyskany z tytułu nagrody głównej uzyskanej w Konkursie podlega opodatkowaniu ryczałtowemu w wysokości 10 % wartości nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 361 ze zm.). Organizator dokona płatności podatku, potrącając kwotę należnego podatku zryczałtowanego z kwoty dodatkowej nagrody pieniężnej. W przypadku nagród pocieszenia dodatkowa nagroda pieniężna nie przysługuje.
- Koszt dostarczenia nagród pokrywa Organizator.
- Organizator ma prawo odmówić wydania nagrody, jeżeli zwycięzca podał nieprawdziwe dane przy zgłaszaniu uczestnictwa w Konkursie lub jeżeli jego zachowanie w chwili odbioru nagrody wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości.
§ 3. Dane osobowe
Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu oraz wysyłką newslettera Organizatora. Uczestnikowi przysługuje prawo do dostępu do treści jego danych osobowych i do żądania ich poprawienia lub usunięcia, przy czym żądanie usunięcia danych osobowych jest jednoznaczne z wycofaniem uczestnictwa w konkursie.
§ 4. Prawa autorskie
- Przesłanie hasła promocyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Uczestnika oświadczenia, że jest wyłącznym twórcą utworu, jakim jest nadesłane hasło promocyjne („Utwór”), oraz że posiada wobec Utworu wszelkie i wyłączne prawa autorskie majątkowe i niemajątkowe, że praca ta nie jest w żaden sposób obciążona oraz nie narusza praw osób trzecich, w tym w szczególności praw autorskich i praw pokrewnych. W przypadku złożenia nieprawdziwego oświadczenia, o którym mowa powyżej, uczestnik Konkursu traci prawo do nagrody, a ponadto w sytuacji, gdy osoby trzecie wystąpią wobec Organizatora lub podmiotów z nim współpracujących z jakimikolwiek roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw związanych z pracą konkursową, uczestnik Konkursu zobowiązuje się do zwolnienia Organizatora lub podmiotów z nim współpracujących z jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej oraz zobowiązuje się ponieść wszelkie poniesione przez Organizatora i te podmioty koszty związane z roszczeniami, o których mowa powyżej, w tym koszty wypłaty ewentualnego odszkodowania oraz koszty obsługi prawnej w tym zakresie.
- Przesłanie hasła promocyjnego jest jednoznaczne z udzieleniem przez Uczestnika Organizatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie licencji do Utworu i wszelkich utworów zależnych do Utworu i upoważnieniem do udzielania dalszych zezwoleń na korzystanie i rozporządzanie Utworem i wszelkimi utworami zależnymi do Utworu, na polach eksploatacji określonych poniżej.
- Udzielenie licencji do Utworu następuje na następujących polach eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
- wielokrotne wprowadzanie, zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
- publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w tym na stronach www;
- wykorzystanie w ramach reklamy i promocji, w tym w materiałach reklamowych i promocyjnych w formie wydruków, publikacji elektronicznych;
- łączenia z innymi utworami i artystycznym wykonaniem, występami, produkcjami, do użytku komercyjnego i niekomercyjnego;
- wykorzystanie do tworzenia innych utworów, w tym włączenia jako części innych utworów;
- oznaczanie wszelkich towarów i usług, w tym także zarejestrowanie jako znaku towarowego, usługowego, wzoru przemysłowego, a także jako inne dopuszczalne prawem postaci znaków handlowych i firmowych;
- używanie jako znaku towarowego, usługowego lub handlowego, logo, nazwy czy jakiegokolwiek innego rodzaju oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę lub oferowane przez niego towary lub usługi;
- wykorzystanie we wszelkiego rodzaju działaniach reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego oraz interaktywnego, niezależnie od postaci, formy i pola eksploatacji.
- Uczestnik zobowiązuje się do niewykonywania wszystkich osobistych praw autorskich do Utworu i upoważnia Organizatora do wykonywania przysługujących Uczestnikowi autorskich praw osobistych.
- Uczestnik zobowiązuje się zwolnić Organizatora od wszelkich roszczeń osób trzecich związanych z przysługującymi im prawami do Utworu.
- Przystępując do Konkursu Uczestnik zobowiązuje się ponadto, w przypadku przyznania mu jakiejkolwiek nagrody w Konkursie, do przeniesienia na Organizatora w drodze zawartej pisemnej umowy o treści określonej w Załączniku nr 1 do Regulaminu, wszelkich praw do Utworu, w tym w szczególności do autorskich praw majątkowych na polach eksploatacji wskazanych w § 4 ust. 3 Regulaminu powyżej.
§ 5. Wybór produktów uhonorowanych „Złotym medalem PRW – wybór konsumentów”
- Warunkiem uczestnictwa produktu w Konkursie jest jego pisemne zgłoszenie do Konkursu na adres Organizatora lub w formie elektronicznej na adres e-mail: prw@sitspoz.pl, jak również dostarczenie Organizatorowi lub Agencji w wyznaczonym terminie materiałów informacyjnych (fotografii, informacji w formie krótkiej wypowiedzi pisemnej itp.) dotyczących zgłoszonego produktu.
- Wytypowanie danych produktów do Konkursu jest dokonywane przez Organizatora według jego swobodnej oceny i najlepszej wiedzy, w oparciu o posiadaną wiedzę i przeprowadzoną analizę rynku.
- Komisja Konkursowa może wykluczyć każdy produkt z Konkursu. Decyzja dotycząca wykluczenia produktu z Konkursu musi zawierać uzasadnienie.
- Wyniki konkursu „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów” zostaną oficjalnie ogłoszone na konferencji prasowej dni 10.06.2013 r. Zwyciężą w nim cztery produkty, po jednym z każdej kategorii, które to otrzymały sumarycznie najwięcej głosów Uczestników.
- Każdy ze zwycięskich produktów ma prawo do używania znaku „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów” w dowolnym zakresie, łącznie z wykorzystaniem do celów promocyjnych i marketingowych.
§ 6. Postanowienia końcowe
- Postanowienia niniejszego Regulaminu podlegają prawu polskiemu. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zostaną zastosowane przepisy kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie www Polskiej Rady Winiarstwa.
Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu
„Złoty medal PRW – wybór konsumentów”
UMOWA
o przeniesienie autorskich praw majątkowych do nagrodzonego hasła promocyjnego
zawarta w dniu ……., w ……, pomiędzy:
Organizatorem konkursu „Złoty medal PRW – wybór konsumentów” Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21 oraz REGON 000671591, które działa poprzez swą jednostkę organizacyjną Polską Radę Winiarstwa, zwane dalej Nabywcą
a
laureatem konkursu nagrodzonym nagrodą główną / nagrodą pocieczenia, …………………………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ……….
zwanym dalej Autorem
- Autor oświadcza, że jest twórcą utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo autorskie i prawa pokrewne ( Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83z poźn.zm.), następującego hasła promocyjnego zwanego dalej „utworem”:
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
- Autor oświadcza, że:
- jest wyłącznym twórcą utworu
- posiada wobec utworu wszelkie i wyłączne prawa autorskie majątkowe i niemajątkowe,
- utwór nie jest w żaden sposób obciążony oraz nie narusza praw osób trzecich, w tym w szczególności praw autorskich i praw pokrewnych.
W przypadku nieprawdziwości powyższego oświadczenia w jakiejkolwiek części, w sytuacji, gdy osoby trzecie wystąpią wobec Nabywcy lub podmiotów z nim współpracujących z jakimikolwiek roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw związanych z utworem, Autor zobowiązuje się do zwolnienia Nabywcy lub podmiotów z nim współpracujących z jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej oraz zobowiązuje się ponieść wszelkie poniesione przez Nabywcę i te podmioty koszty związane z roszczeniami, o których mowa powyżej, w tym koszty wypłaty ewentualnego odszkodowania oraz koszty obsługi prawnej w tym zakresie.
- W zamian za otrzymaną nagrodę w konkursie „Złoty medal PRW – wybór konsumentów”, Autor przenosi na Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego (z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21) autorskie prawa majątkowe do utworu na następujących polach eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
- wielokrotne wprowadzanie, zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
- publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w tym na stronach www;
- wykorzystanie w ramach reklamy i promocji, w tym w materiałach reklamowych i promocyjnych w formie wydruków, publikacji elektronicznych;
- łączenia z innymi utworami i artystycznym wykonaniem, występami, produkcjami, do użytku komercyjnego i niekomercyjnego;
- wykorzystanie do tworzenia innych utworów, w tym włączenia jako części innych utworów;
- oznaczanie wszelkich towarów i usług, w tym także zarejestrowanie jako znaku towarowego, usługowego, wzoru przemysłowego, a także jako inne dopuszczalne prawem postaci znaków handlowych i firmowych;
- używanie jako znaku towarowego, usługowego lub handlowego, logo, nazwy czy jakiegokolwiek innego rodzaju oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę lub oferowane przez niego towary lub usługi;
- wykorzystanie we wszelkiego rodzaju działaniach reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego oraz interaktywnego, niezależnie od postaci, formy i pola eksploatacji.
- Polska Rada Winiarstwa jest uprawniona do udzielenia licencji osobom trzecim na korzystanie z praw do dzieła oraz zbycia majątkowych praw autorskich stanowiących przedmiot niniejszej umowy.
- Polska Rada Winiarstwa jest uprawniona do wprowadzania dowolnych zmian w dziele stanowiącym przedmiot niniejszej umowy.
- Autor upoważnia niniejszym Nabywcę do wykonywania autorskich praw osobistych do Utworu oraz zezwala na jego rozpowszechnianie anonimowo, a więc zwalnia Nabywcę z obowiązku oznaczania Utworu nazwiskiem lub pseudonimem twórcy.
…………………………….. ……………………………..
data i podpis autora data i podpis nabywcy