Regulamin Konkursu Złoty Medal PRW

Regulamin konkursu „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów”

§ 1. Postanowienia Wstępne

  1. Organizatorem konkursu „Złoty medal PRW – wybór konsumentów” jest Polska Rada Winiarstwa, jednostka organizacyjna w ramach Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21 oraz REGON 000671591 („Organizator”).
  2. Za organizację konkursu, w szczególności za obsługę techniczną i organizacyjną, odpowiedzialna jest Kuźnia PR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie  przy ul. Grójeckiej 194/ 88 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000235348, posługująca się numerem NIP 951-214-81-18 oraz REGON 140163630 („Agencja”)
  3. Konkurs organizowany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Celem konkursu jest wyłonienie produktów, które zostaną uhonorowane znakiem „Złotego Medalu PRW – wybór konsumentów”.
  5. Konkurs jest organizowany w czterech kategoriach:
    1. Food&Wine.
    2. Długie Zimowe Wieczory.
    3. Letnie Garden Party.
    4. Świętujemy! (sylwester, urodziny, imieniny).
    5. Regulamin dostępny jest w siedzibie organizatora, Agencji oraz na stronie www.prw.sitspoz.pl.
    6. Konkurs trwa przez okres jednego miesiąca, od dnia 23.04.2014 r. do dnia  23.05.2014 r.

§ 2. Zasady i przebieg konkursu

  1. Uczestnikiem konkursu może być pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Biorąc udział w Konkursie każdy Uczestnik deklaruje ukończenie 18 roku życia.
  2. Uczestnikiem nie może być pracownik lub współpracownik Organizatora, Agencji, podmiotów będących członkami Polskiej Rady Winiarstwa, ani innych podmiotów uczestniczących w organizacji lub prowadzeniu konkursu.
  3. Przystąpienie do konkursu (zgłoszenie uczestnictwa) następuje poprzez łączne wypełnienie następujących warunków:

a)      wypełnienie formularza konkursowego online umieszczonego na stronie www.prw.sitspoz.pl  (oddanie głosu na jeden (1) produkt winiarski w każdej z kategorii poprzez zaznaczenie aktywnego okienka w formularzu przy zdjęciu i opisie produktu, na który głos zostaje oddany),

b)      utworzenie kreatywnego hasła promującego Polską Radę Winiarstwa o długości maksymalnie sześciu (6) słów. Hasło musi zawierać słowo wino (wyraz można użyć w formie odmienionej).

Użycie w haśle promocyjnym nazwy Polska Rada Winiarstwa (PRW) będzie liczone jako jedno słowo.

  1. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne ze złożeniem przez Uczestnika oświadczenia o:
    1. spełnieniu warunków uczestnictwa określonych w §2 ust. 1 powyżej,
    2. zapoznaniu się i akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu,
    3. wyrażeniu zgody na publikacje informacji o wzięciu przez niego udziału oraz o ewentualnym zwycięstwie w konkursie,
    4. zgodzie na otrzymywanie przez Uczestnika od Organizatora i Agencji korespondencji elektronicznej na wskazany w formularzu adres e-mail.
    5. Jeden Uczestnik może tylko raz wziąć udział w Konkursie.
    6. Organizator może odmówić przyjęcia zgłoszenia uczestnictwa lub wykluczyć z uczestnictwa w konkursie osobę, której wypowiedzi lub zachowania godzą w dobre obyczaje, dobre imię Organizatora, członków Polskiej Rady Winiarstwa lub osób trzecich, zawierają treści wulgarne lub godzące w powszechnie przyjęte dobra lub normy, albo które sprzeciwiają się warunkom niniejszego Regulaminu lub przepisom prawa.
    7. Organizator nie rozpatruje zgłoszeń uczestnictwa, które nie zostały odnotowane w systemie informatycznym z przyczyn niezależnych od Organizatora.
    8. Oceny odpowiedzi na pytanie konkursowe dokona komisja konkursowa, w skład której wchodzą członkowie Polskiej Rady Winiarstwa i osoby wskazane przez Organizatora.
    9. Spośród nadesłanych haseł promocyjnych, komisja konkursowa wybierze jedenastu (11) laureatów, którzy dostarczyli najbardziej oryginalne i kreatywne hasło promocyjne, i przyzna jedną (1) nagrodę główną i dziesięć (10) nagrody pocieszenia.
    10. Publikacja wyników konkursu nastąpi na stronie www.prw.sitspoz.pl do dnia 06.06.2014 r. Każdy zwycięzca zostaje poinformowany o wyniku Konkursu wiadomością wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu konkursowym oraz telefonicznie, na podany w formularzu konkursowym numer telefonu, przy czym zostaną przeprowadzone nie więcej niż trzy próby połączenia telefonicznego oraz nie więcej niż trzy próby wysłania wiadomości e-mail.
    11. Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu Konkursu powinny być dostarczone Agencji lub Organizatorowi w terminie 2 dni kalendarzowych od daty opublikowania wyników Konkursu, poprzez doręczenie na adres elektroniczny: prw@sitspoz.pl Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 2 dni kalendarzowych od daty ich prawidłowego złożenia. Reklamacje doręczone po terminie nie będą rozpatrywane.
    12. Nagrody dla zwycięzców Konkursu zostaną przesyłane za pomocą wysyłki kurierskiej na wskazany przez Uczestnika adres korespondencyjny. Uczestnik wyraża zgodę na podanie kurierowi adresu korespondencyjnego oraz numeru telefonu kontaktowego podanych w formularzu konkursowym.
    13. Nagrodami będą zestawy produktów członków Polskiej Rady Winiarstwa:

a)      nagroda główna – jeden (1) zestaw trzydziestu sześciu (36) produktów winiarskich zapakowanych w skrzynki na wino oraz świadczenie dodatkowe, o którym mowa w ust. 14 poniżej.

b)      nagrody pocieszenia – dziesięć (10) zestawów, po sześć (6) produktów winiarskich każdy zapakowane w skrzynki na wino.

  1. Do  nagrody głównej, o której mowa w § 2 ust. 13 lit. a) uczestnik otrzymuje dodatkową nagrodę pieniężną w wysokości 11,11% wartości tej nagrody. Przychód uzyskany z tytułu nagrody głównej uzyskanej w Konkursie podlega opodatkowaniu ryczałtowemu w wysokości 10 % wartości nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 361 ze zm.). Organizator dokona płatności podatku, potrącając kwotę należnego podatku zryczałtowanego z kwoty dodatkowej nagrody pieniężnej. W przypadku nagród pocieszenia dodatkowa nagroda pieniężna nie przysługuje.
  2. Koszt dostarczenia nagród pokrywa Organizator.
  3. Organizator ma prawo odmówić wydania nagrody, jeżeli zwycięzca podał nieprawdziwe dane przy zgłaszaniu uczestnictwa w Konkursie lub jeżeli jego zachowanie w chwili odbioru nagrody wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości.

§ 3. Dane osobowe

Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu oraz wysyłką newslettera Organizatora. Uczestnikowi przysługuje prawo do dostępu do treści jego danych osobowych i do żądania ich poprawienia lub usunięcia, przy czym żądanie usunięcia danych osobowych jest jednoznaczne z  wycofaniem uczestnictwa w konkursie.

 

§ 4. Prawa autorskie

  1. Przesłanie hasła promocyjnego jest jednoznaczne z wyrażeniem przez Uczestnika oświadczenia, że jest wyłącznym twórcą utworu, jakim jest nadesłane hasło promocyjne („Utwór”), oraz że posiada wobec Utworu wszelkie i wyłączne prawa autorskie majątkowe i niemajątkowe, że praca ta nie jest w żaden sposób obciążona oraz nie narusza praw osób trzecich, w tym w szczególności praw autorskich i praw pokrewnych. W przypadku złożenia nieprawdziwego oświadczenia, o którym mowa powyżej, uczestnik Konkursu traci prawo do nagrody, a ponadto w sytuacji, gdy osoby trzecie wystąpią wobec Organizatora lub podmiotów z nim współpracujących z jakimikolwiek roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw związanych z pracą konkursową, uczestnik Konkursu zobowiązuje się do zwolnienia Organizatora lub podmiotów z nim współpracujących z jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej oraz zobowiązuje się ponieść wszelkie poniesione przez Organizatora i te podmioty koszty związane z roszczeniami, o których mowa powyżej, w tym koszty wypłaty ewentualnego odszkodowania oraz koszty obsługi prawnej w tym zakresie.
  2. Przesłanie hasła promocyjnego jest jednoznaczne z udzieleniem przez Uczestnika Organizatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie licencji do Utworu i wszelkich utworów zależnych do Utworu i upoważnieniem do udzielania dalszych zezwoleń na korzystanie i rozporządzanie Utworem i wszelkimi utworami zależnymi do Utworu, na polach eksploatacji określonych poniżej.
  3. Udzielenie licencji do Utworu następuje na następujących polach eksploatacji:
    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    3. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
    4. wielokrotne wprowadzanie, zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
    5. publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w tym na stronach www;
    6. wykorzystanie w ramach reklamy i promocji, w tym w materiałach reklamowych i promocyjnych w formie wydruków, publikacji elektronicznych;
    7. łączenia z innymi utworami i artystycznym wykonaniem, występami, produkcjami, do użytku komercyjnego i niekomercyjnego;
    8. wykorzystanie do tworzenia innych utworów, w tym włączenia jako części innych utworów;
    9. oznaczanie wszelkich towarów i usług, w tym także zarejestrowanie jako znaku towarowego, usługowego, wzoru przemysłowego, a także jako inne dopuszczalne prawem postaci znaków handlowych i firmowych;
    10. używanie jako znaku towarowego, usługowego lub handlowego, logo, nazwy czy jakiegokolwiek innego rodzaju oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę lub oferowane przez niego towary lub usługi;
    11. wykorzystanie we wszelkiego rodzaju działaniach reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego oraz interaktywnego,  niezależnie od postaci, formy i pola eksploatacji.
    12. Uczestnik zobowiązuje się do niewykonywania wszystkich osobistych praw autorskich do Utworu i upoważnia Organizatora do wykonywania przysługujących Uczestnikowi autorskich praw osobistych.
    13. Uczestnik zobowiązuje się zwolnić Organizatora od wszelkich roszczeń osób trzecich związanych z przysługującymi im prawami do Utworu.
    14. Przystępując do Konkursu Uczestnik zobowiązuje się ponadto, w przypadku przyznania mu jakiejkolwiek nagrody w Konkursie, do przeniesienia na Organizatora w drodze zawartej pisemnej umowy o treści określonej w Załączniku nr 1 do Regulaminu, wszelkich praw do Utworu, w tym w szczególności do autorskich praw majątkowych na polach eksploatacji wskazanych w § 4 ust. 3 Regulaminu powyżej.

§ 5. Wybór produktów uhonorowanych „Złotym medalem PRW – wybór konsumentów”

  1. Warunkiem uczestnictwa produktu w Konkursie jest jego pisemne zgłoszenie do Konkursu na adres Organizatora lub w formie elektronicznej na adres e-mail: prw@sitspoz.pl, jak również dostarczenie Organizatorowi lub Agencji w wyznaczonym terminie materiałów informacyjnych (fotografii, informacji w formie krótkiej wypowiedzi pisemnej itp.) dotyczących zgłoszonego produktu.
  2. Wytypowanie danych produktów do Konkursu jest dokonywane przez Organizatora według jego swobodnej oceny i najlepszej wiedzy, w oparciu o posiadaną wiedzę i przeprowadzoną analizę rynku.
  3. Komisja Konkursowa może wykluczyć każdy produkt z Konkursu. Decyzja dotycząca wykluczenia produktu z Konkursu musi zawierać uzasadnienie.
  4. Wyniki konkursu „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów” zostaną oficjalnie ogłoszone na konferencji prasowej dni 10.06.2013 r. Zwyciężą w nim cztery produkty, po jednym z każdej kategorii, które to otrzymały sumarycznie najwięcej głosów Uczestników.
  5. Każdy ze zwycięskich produktów ma prawo do używania znaku „Złoty Medal PRW – wybór konsumentów” w dowolnym zakresie, łącznie z wykorzystaniem do celów promocyjnych i marketingowych.

§ 6. Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu podlegają prawu polskiemu. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zostaną zastosowane przepisy kodeksu cywilnego.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie www Polskiej Rady Winiarstwa.

 

 

 

Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu

„Złoty medal PRW – wybór konsumentów”

UMOWA

o przeniesienie autorskich praw majątkowych do nagrodzonego hasła promocyjnego

zawarta w dniu ……., w ……, pomiędzy:

Organizatorem konkursu „Złoty medal PRW – wybór konsumentów” Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21 oraz REGON 000671591, które działa poprzez swą jednostkę organizacyjną Polską Radę Winiarstwa, zwane dalej Nabywcą

a

laureatem konkursu nagrodzonym nagrodą główną / nagrodą pocieczenia, …………………………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ………………… ……….

zwanym dalej Autorem

  1. Autor oświadcza, że jest twórcą utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo autorskie i prawa pokrewne ( Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83z poźn.zm.), następującego hasła promocyjnego zwanego dalej „utworem”:

 

____________________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________

  1. Autor oświadcza, że:
    1. jest wyłącznym twórcą utworu
    2. posiada wobec utworu wszelkie i wyłączne prawa autorskie majątkowe i niemajątkowe,
    3. utwór nie jest w żaden sposób obciążony oraz nie narusza praw osób trzecich, w tym w szczególności praw autorskich i praw pokrewnych.

W przypadku nieprawdziwości powyższego oświadczenia w jakiejkolwiek części, w sytuacji, gdy osoby trzecie wystąpią wobec Nabywcy lub podmiotów z nim współpracujących z jakimikolwiek roszczeniami z tytułu naruszenia ich praw związanych z utworem, Autor zobowiązuje się do zwolnienia Nabywcy lub podmiotów z nim współpracujących z jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej oraz zobowiązuje się ponieść wszelkie poniesione przez Nabywcę i te podmioty koszty związane z roszczeniami, o których mowa powyżej, w tym koszty wypłaty ewentualnego odszkodowania oraz koszty obsługi prawnej w tym zakresie.

  1. W zamian za otrzymaną nagrodę w konkursie „Złoty medal PRW – wybór konsumentów”, Autor przenosi na Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego (z siedzibą przy ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, zarejestrowanego w rejestrze prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS Nr KRS 0000091342, posługującego się numerem NIP 526-030-01-21) autorskie prawa majątkowe do utworu na następujących polach eksploatacji:
    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    3. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
    4. wielokrotne wprowadzanie, zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
    5. publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w tym na stronach www;
    6. wykorzystanie w ramach reklamy i promocji, w tym w materiałach reklamowych i promocyjnych w formie wydruków, publikacji elektronicznych;
    7. łączenia z innymi utworami i artystycznym wykonaniem, występami, produkcjami, do użytku komercyjnego i niekomercyjnego;
    8. wykorzystanie do tworzenia innych utworów, w tym włączenia jako części innych utworów;
    9. oznaczanie wszelkich towarów i usług, w tym także zarejestrowanie jako znaku towarowego, usługowego, wzoru przemysłowego, a także jako inne dopuszczalne prawem postaci znaków handlowych i firmowych;
    10. używanie jako znaku towarowego, usługowego lub handlowego, logo, nazwy czy jakiegokolwiek innego rodzaju oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę lub oferowane przez niego towary lub usługi;
    11. wykorzystanie we wszelkiego rodzaju działaniach reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego oraz interaktywnego,  niezależnie od postaci, formy i pola eksploatacji.
    12. Polska Rada Winiarstwa jest uprawniona do udzielenia licencji osobom trzecim na korzystanie z praw do dzieła oraz zbycia majątkowych praw autorskich stanowiących przedmiot niniejszej umowy.
    13. Polska Rada Winiarstwa jest uprawniona do wprowadzania dowolnych zmian w dziele stanowiącym przedmiot niniejszej umowy.
    14. Autor upoważnia niniejszym Nabywcę do wykonywania autorskich praw osobistych do Utworu oraz zezwala na jego rozpowszechnianie anonimowo, a więc zwalnia Nabywcę z obowiązku oznaczania Utworu nazwiskiem lub pseudonimem twórcy.

 

……………………………..                                                                                                    ……………………………..

data i podpis autora                                                                                                     data i podpis nabywcy