Z roku na rok Polacy coraz chętniej sięgają po wina. Postrzegają je jako alkohole szlachetne, pasujące do wielu potraw i okazji. Wzrost sprzedaży tych trunków jest powolny, ale systematyczny. Już teraz wino jest jedną z trzech największych kategorii alkoholowych i ciągle ma duży potencjał rozwojowy. Od roku 2008 do 2012 r. wartość rynku wina w Polsce zwiększyła się o ponad 26% i wszystko wskazuje na to, że tendencja ta zostanie utrzymana. Taki stan rzeczy jest odzwierciedleniem postępującego zjawiska zmiany kultury picia i przesuwania zainteresowania konsumentów z trunków mocnych na słabsze. Fakt ten potwierdzają badania m.in.:. firmy Nielsen, które pokazują, wzrost sprzedaży wartościowej wina o 5,2 % w okresie czerwiec 2012-maj 2013 r., przy jednoczesnym spadku sprzedaży wódki o 1,9%. Należy jednak podkreślić, że konsumpcja wina w Polsce per capita jest nadal najniższa w Europie, w związku z tym mamy duży potencjał wzrostowy w tym zakresie.
Źródło: AMBRA SA za Nielsen Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w kategorii wina